Plačem nad stavom detského ihriska

Bývame v širšom centre Martina a už dlhšiu dobu sa pozastavujem nad žalostným stavom detských ihrísk v našom... čítaj diskusiu...
Vycvik

Miniblog

Pripravili sme pre vás ďalšie nové rozšírenie - miniblogy. Miniblog si môžete písať zo svojho profile -... čítaj diskusiu...

Problémy so spánkom

Spánok v tehotenstve môže vyrušovať:

Hormonálne zmeny

Hlavne na začiatku tehotenstva môžu hormonálne zmeny a zmeny, ktoré celé telo pripravujú na tehotenstvo spôsobovať nespavosť. Ide o to, že si žena potrebuje zvyknúť ako oddychovať a ako tie všetky zmeny spracovať. Vytvoriť si už od začiatku tehotenstva režim dňa, ktorý najviac vyhovuje jej potrebám.

Častejší tlak na močenie v noci

Častejší tlak na močenie je prirodzený ku koncu tehotenstva. Budúca mamička môže vstávať v noci pre močenie aj každé tri hodiny. Predlžiť tento interval je možné dodržaním pitného režimu cez deň a k večeru už prísun tekutín obmedziť. Obnoviť ho zase v noci alebo až ráno.

Nájdenie správnej polohy

Správna poloha pri spánku hlavne od druhého trimestra môže výrazne zvýšiť komfort spánku rodičky. Ku koncu tehotenstva býva najlepšia poloha na ľavom boku, kde prúdi krv cez placentu bez problémov. Zvýšená poloha niekedy až v polosede alebo sede pomáha zmierniť neduhy, ktoré pôsobia na spánok v posledných týždňoch tehotenstva.